منتديات موجه ستار سوفت

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام
سنتشرف بتسجيلك والانضمام للنخبه
سونك ادارة المنتدي المدير العام

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتديات موجه ستار سوفت

عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام
سنتشرف بتسجيلك والانضمام للنخبه
سونك ادارة المنتدي المدير العام

منتديات موجه ستار سوفت

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات موجه ستار سوفت

ملخص امتحان الثانويه العامة

حامد
    حامد
    مشرف
    مشرف

ملخص امتحان الثانويه العامة  Empty ملخص امتحان الثانويه العامة

مُساهمة من طرف حامد سبتمبر 29th 2010, 5:42 pm

الواحد لما يدخل لجنة الامتحان و هو مراقب ، و يلاقي اللي بيمسح في عرقه و اللي بيدعي على حد داعي عليه ، و اللي مركب حبل مشنقة و عايز يشنق نفسه و كل دة من صعوبة الامتحان ، ساعتها انت بكل فقاقة هتقول : العيال دي هايفة اوي ، هاتوا الامتحان الصعب دة و انا احله في 5 دقايق ، خد عندك بقه :::

س1 : اذكر تفاصيل الحرب العالمية الأولي و الثانية بالمختصر المفيد ، و اكتب 15 اسم من الذين ماتوا في الحرب؟

ملحوظة : ستجد بعد هذه الورقة ورقة بيضاء لكتابة الإجابة على راحتك .

س2: اذكر تشكيلة منتخب الهندوراس في كاس العالم 1982 م لو كان دخل اساسا، و اذكر أسماء اللاعبين الاحتياطيين و الاهم من كدة أسماء الطاقم الفني نفر نفر ؟

ملوحظة : عند الاجابة ستجد 10 أسطر ، مشي حالك و حاول تكتب فيهم .

س3 : اذكر جميع أفلام الفنان القدير عادل إمام مع ذكر اسماء الابطال و مخرجي الافلام ؟

ملحوظة : اكتب من فضلك اجابة هذا السؤال في ظهر الصفحة المجاورة .

طبعا لحد كدة الواد طلعت عينه و لسة ، لما دول اول 3 أسئلة أمال بعد كدة هيعمل ايه ؟؟  ملخص امتحان الثانويه العامة  090

س4 : لو كان عدد ركاب سفينة 1190، و عدد المغادرين 111، و عدد المتبقيين على السطح 390، و عدد اللي في الغرف 400،و عدد اللي في المطابخ و الحمامات و الذي منه 240 ، فما اسم سائق السفينة و طاقم الابحار؟

ملحوظة : يجب استخراج ناتج الجمع لنعرف هل العدد مطابق او لا ،و كتابة الاسم و الطاقم تكون في الصفحة المجاورة .

س5 : اذكر عدد القطط من نوع شيواوا التي يملكها الناس في مصر ؟؟

ملحوظة : لو معرفتش تجاوب استعن بصديق على رقم 1122890و هيرد عليك بعد 5 ساعات .

س6 : اذكر عدد صفحات ديوان ابو العلاء المعري مع كتابة الموجود في الصفحات ؟

ملحوظة : كل صفحة زايدة عن العدد الكامل هتنقص درجة يعني ركز يا حبيبي .

س7 : كان للاستاذ أحمد زويل خطب عديدة . اذكر 5 خطب منها مع ذكر اسم القناة التي ذاعت الخطبة و اسم الصالون الثقافي التي قيلت فيه و ذكر ايضا تركيبة الفيمتوثانية و ذكر بعض من مواقف حياته في امريكا و اسم زوجته و اولاده .

ملحوظة : متخافش عند ذكر اسم القناة ، الامتحان مش حكومي يعني اكتب اساء متتلككش ، و عدد المواقف المطلوبة من حضرتك تذكرها في حدود 32 موقف بس ، و اسم الأولاد كلهم إذا وجد .

ملخص امتحان الثانويه العامة  1

الوقت/التاريخ الآن هو مارس 28th 2024, 5:39 pm